Tuesday, May 18, 2010


1) att han finns där. räddar mig när jag faller. han gör mig löjligt glad
2) bring me your love, tonight. bring me your love, tonight. lost at sea, my heart beat is growing weak. hoping you'd hear my plea, and come and save my life, as the storm grew fierce, an angel was certanily near, i knew there was nothing to fear. no i am not where i belong, so shine a light and guide me home. no i am not where i belong, so shine a light, guide me home.
3) måndag, 2010 april 26 23:50: tar upp den hopvikta lila whyred klänningen borstar tänderna och går barfota över det mörka ekgolvet. väggarna målade i beiga toner, jag som hatar beige. drar av mig det vita ribbade linnet, tittar mig i spegeln: glittret på ögonlocket är fortfarande kvar och drar ut de elva hårspännena ur flätan. lägger mig under täcket igen skyddad värld skyddad värld skyddad värld och efter regn kommer solsken men nu kommer bara regn regn regn
måndag, 2010 maj 17 23:04: mitt solsken kom
4) mjölk och socker trädet står i full blom
5) min tid: i'll carry you home / noll noll / kakhjärta / att planera att fixa att fly / husjagar / spendera för lång tid i sveriges tråkigaste stad längtade mest hem: did you know i miss you? klarade det jag skulle och hälften kvar / solsken regn promenader sömn och så var det väl med det

3 comments:

Anonymous said...

snälla skriv mer längre jätte snart typ nu. för att du är bra. och när du skriver vill jag alltid ha mycket mer. men så tar det slut. och jag har massa frågor för jag är så nyfiken av mig, ungefär:
vem är han?? solen???
och vad gör du nu? jobb och så?
och det här är väl din andra sommar i någon slags frihet, är det bra? med friheten och hur mår du?
nu ska jag sluta. du kan säga om jag ska sluta. hejpuss

emsi said...

oj så himla fint fino och oj oj oj vad det var din tur nu. jag älskar att han gör dig hel. och you'll always be his konstantine och vet du en annan fin sak? nästa gång vi åker till hulo och ska köpa skor till fredagsdiscot så kan även du köra

johanna said...

mer mer mer