Sunday, August 8, 2010

_MG_8048_MG_8053_MG_8054_MG_8057

stockholm syndrome and misery (love kills repeat)

"vi hittar alltid till PWR" och det blev många mil med den röda toyotan. cdspelaren gick varm och jag och emmaboda gjorde hattrick.

en ledig grå söndag: vi vaknar och somnar om vartannat, säger några ord sover omslingrande han smeker min kind och jag ler. även om jag sover. han är den enda jag vet som ler med ögonen och det finns inget finare än det. kanske att han sjunger med högt i låtar. när han sover med huvudet tungt mot min panna tänker jag på första gången jag träffade honom. det var en bra kväll. en riktigt bra kväll. han hade rutig skjorta och jag hade en grå acne tröja. jag hann med fyra studentmottagningar den kvällen och hade tänk avsluta tidigt för jag skulle jobba dagen efter. istället satt jag i mina föräldrars silvriga ford och lyssnade på p3 till halv fyra den natten. en främling somnade i passagerarsätet och jag bara log.
vi vaknar, går och äter frukost med daniel. går en promenad och klockan är halv tre. han lämnar mig och åker upp till stockholm, pussar mig hej då vid bilen och jag åker därifrån. grå men glad

18:13 planerar ansöker men allra mest panikar jag, de bryter sig ut skaffar ett liv jag känner att jag fastnar. jag vet inte ens vad jag drömmer om. saknar lugnet på ingestället och på öland.

men jag är bra glad ändå tror jag


3 comments:

Linnea said...

så väldigt väldigt fint, åh.

amanda said...

åh ja: väldigt väldigt fint. kan bara hålla med Linnea.

(när jag var på gotland senast letade jag efter vallmo överallt. hittade inga fält. blä, det som är så fint)

sockret said...

det här är så fantastiskt fint, lilla mjölk.